Rabu, 6 Julai 2011

BERSIH...bukan senang

Bila melihat akhbar Utusan Malaysia hari ini yang melapurkan bahwa pihak kabinet membuat keputusan tidak membenarkan BERSIH mengadakan perhimpunan di lokasi sekitar Kuala Lumpur walaupun distadium kemudian diikuti dengan perintah supaya pihak BERSIH memohon permit dengan pihak PDRM dengan bayangan berbagai syarat maka hati terdetik dihati saya, "kuat UMNO tekan rakyat....jahat UMNO"

Bererti, bukan senang nak berdepan dengan sebuah kuasa. UMNO - BN yang amat takutkan BERSIH akan menggunakan berbagai cara untuk menghalang BERSIH. Suatu tindakan yang releven dari UMNO - BN demi mampertahan kuasa pemerintahannya.

UMNO - BN benar dan BERSIH pun benar. Kuasa mesti dipertahankan dan bagi BERSIH yang ada didalamnya PR mesti berusaha untuk mendapatkan kuasa kerana mereka amat mengenali lawan mereka itu. Tinggal lagi siapa yang cerdik dalam situasi ini.

Nampak susah sangat, buat ditempat masing-masing ( Kelantan, Kedah, Selangor dan Pinang ) lalu gerakkan pendokong ke lokasi yang ditetapkan. Pimpinan pula ditentukan ketempat yang dilutuskan bersama. Tentu kerajaan negeri akan beri sokongan dengan membuka pintu stadium masing-masing kerana ingin menyahut dan patuh kepada Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agung.

Ada kebaikan kerana emosi diolah dengan teratur. Emosi terkawal ! ...insyaALLAH. Tidak baik andainya emosi orang beriman di 'monitor' oleh yang bukan beriman !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan